Tävlade i Skånsta idag!

Chaaaa alla goa människor.
Kom precis hem ifrån stallet , :)
Tävlat i Skånsta idag!
Gick ganska bra faktiskt !
Men underlagen var så SJUUUKT olika :oo
Vi hoppade ute ;)

Första klassen:
LD CLEARROUND
Hon var seeeeeeeg.
Det gick jättebra att hoppa fram inne.
Men när jag kom in på banan var jag så sjukt nervös så ALLT var mitt fel.
Hon vägrade på ett hinder, tack vare mej.
Men vi kom iaf över banan men ingen rosett.
Synd men hon var inte riktigt framme och jag var jättenervös.
Fast jag visste inte vf men ahh iaf.
Det gick jö inte så bra men allt var mitt fel så Grisen var duktig! :)

Andra klassen:
LC A:O A:O
Jag laddade om för den här klassen.
La den andra klassen bakom mig och tänkte nu jälar!
Så hon fick inte sega NÅGON gång på framridningen + framhoppningen.
Då var hon perfekt igång.
Fick lite feedback av en as shysst kille som var funktionär.
Han älskade Grease verkligen!
Han ba "Var noga med att rid fram på banan så hon får känna på underlaget .Du rider så trevligt! Så det kommer gå super bra!"
Haha :)
Men iaf.
När jag kom in på banan väntade jag på min tur.
Sen så fattade jag lite galopp , saktade av travade lite.
Sen fick jag startsignal.
Då tog jag fram henne i galoppen och hon kändes über fin!! :D
Vi hoppade alla hinder fast när vi kom till hinder nr 5 så vägrade hon.
Där gjorde MÅNGA ryttare fel + mig då da.
Vi kom för snävt.
Så jag red på't igen och då vägrade hon IGEN.
Fast då vare nt mitt fel utan hon tänkte nog "Ja jag kan nog vägra igen" .
Då blev jag ganska arg på mig själv och jag red red red och la till spöt och morrade lite (vad man ska kalla de för?! men typ uuuurrhrhhh)
Ahh och då kom vi över!
Glad becka! :D
Sen hoppade vi 6:an och 7:an gallant och vi kom över . :)
Jag var faktiskt jättenöjd även om de inte blev omhoppning.
Faktiskt glad att jag slapp den, orkade inte med omhoppning idag x)

Sen åkte vi till stallet och fixade allting o nu e jag hemma! :)
As rolig dag!
My var också där o var sjukt duktig o fick en liten rosett :D

Hejdå & Kram på er!
//Rebecka


PS. hoppas att det gick bra för LIZA i laget som också var där!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0