HOPPTRÄNING FÖR BÄSTA KATARINA AGGRING! <3

Hejsan bloggen!
Igår hopptränade jag för kattis :D <3
Katarina Aggring asså ;D
Jag hoppade med My , Hampus , Emelie och Cilla :)
Det var super kul!
Temat var "kontroll".
Eftersom att man måste ha kontroll när man hoppar ! :)
Kattis ställde upp 3 stk rättuppstående hinder på medellinjen .
Sedan bredvid det sista hindret längstned i ridhuset 2 stk oxrar. :D
Först var hinderna bara bommar på marken.
Vi red lätt utan stigbyglar. :S
Jag hade aldrig gjort det förut men jag va en av de bästa!
Gick faktiskt sjukt bra!
Kattis sa att det såg ut som att jag red med stigbyglar ;D
Vi red asså lätt utan stigbyglar över bommarna  ;)
Vi skulle ha kontroll över hästarna .
Mest naturligt är ju att man kör på "hindret" rakt fram men då körde vi att man skulle svänga varannan höger och varannan vänster ;D
Sen satt Kattis upp alla hinder till kryss och vi galopperade över dem.
Vi kom i trav in till hindret från vänster varv.
När man hoppade från vänster varv skulle man lägga en volt åt HÖGER emellan hinderna.
Och om man kom i höger varv så skulle man göra en åt vänster ;)
Sen gjorde vi samma med en till volt efter det andra krysset .
Ganska svårt att förklara xD
Till sist blev det en bana av allt! :D
Som jag knappt kom ihåg .. xD
haha as svår bana att komma ihåg med måååånga hinder!
Super kuuul!
Gick grymt bra!

Vill bara berömma Emelie, Cilla ,My och Hampus för att ni var sjukt duktiga!
Hade jättekul med er My och Hampus!
Och tack kattis för en super träning!

kramar!
/Rebecka


jag o bästa ponnyn för några veckor sen!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0